Liedje Casper en Emma

Soms zijn mijn dochters zo gevoelig,En soms is de gevoeligheid ver te zoeken!

Het verbaast mij dat bij mijn dochter er een grote brede lach om haar mond vormt als ze haar zusje pijn doet, Zoals knijpen, duwen en slaan. Maar dat er ook ineens haar gevoel kan raken zoals het slaapliedje van Casper en Emma.

Ze kan uren kijken naar de afleveringen op kro kindertijd op haar Tablet. En op het moment dat het liedje komt wordt ze stil en luistert aandachtig.

Als je lekker in bed ligt maar niet kunt slapen, helpt het om net als Casper en Emma lekker met je knuffel te knuffelen. Wat ook kan helpen is een slaapliedje zingen!

Zing maar mee!

Tijd om te gaan slapen, doe je ogen dicht.
Kijk, de zon is onder,
alleen de maan geeft licht.
Ga maar lekker dromen
van deze mooie dag.
Dan word je morgen zeker
weer wakker met een lach.
Droom maar over Emma,
dan droomt zij met je mee.
Droom maar over spelen,
lekker met zijn twee.
Droom van avonturen
en droom maar over pret.
Want er kan niets gebeuren
hier veilig in je bed.

Droom fijn!

En als het haar raakt, Raakt het mij als moeder ook. Ik voel een traan omhoog komen omdat ik weet dat ze heel veel droomt, Over haar angsten en soms zegt ze: Ik had een mooie droom en vanavond ga ik hem verder dromen. Maar soms komen de niet leuke dromen, Over spinnen en over dat ze Mama kwijtraakt.

Autisme een onvoorstelbaar iets!

3 gedachtes over “Liedje Casper en Emma

  1. Googelent naar de tekst van dit liedje om ze voor mijn zoontje van 6 voor te lezen voor het slapen gaan, kwam ik op jouw blog terecht. Hij is geobsedeerd door dit liedje en zingt het de hele dag door. Heel toevallig lees ik dat ook jouw dochter een stoornis in het autistisch spectrum heeft. Mijn zoontje “heeft” klassiek autisme.. Zou het zijn dat een bepaald aspect van dit lied toch bepaalde snaren/gevoelens bij ze triggert die ze normaal moeilijk kunnen begrijpen? We zullen het wellicht nooit weten…

    Groetjes,
    Een vader.

    Like

  2. Wij zijn allemaal hier thuis geobsedeerd door dit liedje (ook volwassenen). Op onze opvang (waar ik werk) heeft een kindje het ook.
    Het omschrijft en verwijst naar de belevingen van de dag. Het is ook erg specifiek, benoemt enkele details, rijmt, waardoor het je van enkele details meeneemt naar een groter geheel. Dit liedje neemt je mee in een fantasie en dagdromenfase. Ik denk dat het daarom juist kids met ASS erg raakt. Ook heeft het denk ik wat te maken met het vermogen van beelddenken.

    Like

  3. Toevallig op zoek naar een muzikale versie van dit liedje zonder zang kwam ik jullie verhalen tegen.
    Mijn dochter van 7 vind dit liedje geweldig, ook zij kijk continu Casper en Emma. Sinds kort zing ik dit voor ze gaat slapen. Als ik zie hoe rustig ze er van wordt is dat een apart fenomeen. Ze is niet autistisch maar ik heb wel ervaring met autisme en denk zeker dat de tekst en intonatie van het liedje een rustgevende situatie creëren.
    Succes met jullie zoektochten naar gedrag versus emotie, een ding is zeker, wie liefde geeft krijgt er ook veel liefde voor terug.

    gegroet,
    Ook een vader…

    Like

Plaats een reactie